X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Czy rozmiar ma znaczenie?

11 cze 2020

artykuł ekspercki

W pewnością znacie to pytanie. Jednak czy rozmiar ma znaczenie w Visual Merchandisingu? Pracując 20 lat w VM stwierdzam z całą pewnością, że tak, ma i to ogromne znaczenie, zaryzykuję nawet, że bez dobrego rozmiaru nie można żyć. Nieodpowiedni rozmiar może w negatywnie wpłynąć na wizerunek witryny, rotację towaru lub komfort zakupów.

Witryna

Witryny Zary zazwyczaj są spektakularne i przyciągające uwagę klienta. Czasami dekoracje witrynowe są rozbudowane, wręcz barokowe innym razem bardzo, bardzo minimalistyczne. Wrażenie jakie robią te witryny nie są dziełem przypadku tylko świadomie przemyślaną i zaprojektowaną strategią. Już na etapie projektu architektonicznego są zabezpieczone interesy dekoratora witryn/ Visual merchandsiera, tak by mógł on wykonać dobrą aranżację witryny. Na ostateczny spektakularny efekt aranżacji witryny ogromny wpływ na wymiar. Odpowiednio głęboka witryna pozwala na stworzenie na witrynie odpowiedniej atmosfery. Ustawienie manekinów w tej dużej przestrzeni pozwala na stworzenie CIEKAWEGO OBRAZKA która zwraca uwagę przechodniów. Dla sprostowania, oczywiście nie umniejszam zasług dekoratorów, którzy tworzą te aranżacje. Bez ich wielogodzinnej ciężkiej pracy przy budowie aranżacji i stylizacji nie byłoby efektu końcowego. Widziałam niejednokrotnie bardzo dobre stylizacje manekinów jednak przez to, że architekci lub inwestorzy oszczędzają na głębokości witryn to stylizacje manekinów nie robiły tak spektakularnego wrażenia. Manekiny na zbyt wąskiej witrynie wyglądają nieestetycznie, stwarzają wrażenie wciśniętych w wąską przestrzeń. Żródła światła nie mogą uzyskać odpowiedniego konta padania by dobrze oświetlać produkt. Bez dobrego wymiaru trudno wykonać dobrą aranżacji witryny.

Front

Element meblowy do wieszania towaru frontem inaczej nazywany sztycą, frontem, jedynką- tyle ile firm tyle nazw tego elementu meblowego. Dobry wymiar frontu ma ogromny wpływ na estetykę ekspozycji, poziom rotacji towaru i w bezpośredni sposób wpływa na ocenę jakości oraz skuteczności pracy VM. Jeśli front zostanie zaprojektowany bez znajomości rozmiarówki, czy wielkości towaru to przedsiębiorstwo może zostać narażone na poważne straty lub ekspozycja będzie wyglądała nieestetycznie. Zbyt krótki front na którym nie zmieści się cała rozmiarówka towaru, może skutkować tym, ze rozmiary które nie są wyeksponowane. Takie zagrożenie, słabej rotacji towaru rozmiarów niewyeksponowanych istnieje w sklepach gdzie jest zbyt mała ilość personelu w sklepie, względem ilości odwiedzanych klientów. Jeśli natomiast personel sklepu wyeksponuje całą rozmiarówę na zbyt krótkim froncie to narażamy klientów na to, ze oglądany przez nich towar będzie spadł. W efekcie nasz klient wyjdzie ze sklepu zawstydzony lub zdenerwowany tą sytuacją. Bez dobrego wymiaru elementów meblowych jesteśmy narażeni na to, że będziemy wyciągać fałszywe wnioski co do skuteczności działań VM w sklepie.

Podsumowując.

Wymiar ma ogromne znaczenie dla skutecznych działań VM. Nieodpowiednio zwymiarowane lub zaprojektowane elementy mogą wpłynąć na ocenę skuteczności działań VM a co za tym idzie ocenę pracy Visual Merchandisera.

artykuł ekspercki

DAGMARA HABIERA

Od 20 lat pracuje w obszarze Visual Merchandisingu. Doświadczenie zdobywała w międzynarodowych i polskich firmach, gdzie pracowała przy budowaniu strategii ekspozycyjnych i wdrażaniu efektywnych praktyk sprzedażowych. Pani Dagmara pracowała także przy tworzeniu nowego wizerunku punktów sprzedaży marek Recman, Westwing, Atlantic, mBank, Samanta. Prowadziła projekty związane z liftingiem sieci sklepów oraz projektuje przestrzenie handlowe i meble dla retailu. Opracowała standardy ekspozycyjne dla polskich i międzynarodowych firm. Realizowała projekty szkoleniowe, doradcze i projektowe dla Magnat, Tchibo, Springfield, KappAhl, Mago S.A., Recman, Go Sport, Hard Rock Cafe, Real Line, BoomBook, DTZ, Bioderma, Galeria Katowicka, mBank SA, Doktor Zdrowie SA, King Cross, Amoaena, Jubitom, Stara Papiernia, X KOM, Stara Mydlarnia Obsessive.
„Sklepowe Rewolucje” to autorski projekt Pani Dagmary, w ramach którego pomogłam już ponad 50 polskim firmom zoptymalizować funkcjonowanie ich sklepów. Cyklicznie prowadzi wykłady na Targach: Kieleckie Targi Zabawek, KIDO, Salon Bielizny, Retail Expo, Forum VM. Publikuje również artykuły na temat VM w : Galerie Handlowe, Fashion Biznes, Branża Dziecięca, Modna Bielizna oraz prowadzi wykłady dla studentów Uczelni Łazarskiego i Akademii Leona Koźmińskiego.
https://www.vmstudio.pl/

 

***

Polecamy także:

Droga do udanej sprzedaży, rozpoczyna się od wyglądu sklepu

Droga do udanej sprzedaży, rozpoczyna się od wyglądu sklepu

Opublikowane przez: Joanna Łuczkowska
x
Zapisz się do newslettera