X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Innowacyjne produkty dla noworodków - wywiad z założycielkami marki Medbest

04 Wrz 2020

Medbest Care tworzy zespół ludzi zawodowo związanych z opieką nad matką i noworodkiem – położnych, pielęgniarek, lekarzy, fizjoterapeutów. Jest to marka unikatowa, która łączy w sobie produkcję tekstyliów dla noworodków oraz firmę medyczną. O specyfice marki, o innowacjach i planach rozwoju rozmawiamy z założycielkami - Grażyną Grudzień i Justyną Morgaś.

****

Są Państwo unikatową marką w branży dziecięcej, która jest również podmiotem leczniczym. Proszę przybliżyć naszym czytelnikom zamysł marki Medbest. Jak powstała?

Wydawałoby się, że połączenie firmy medycznej z projektowaniem i produkcją tekstyliów dla noworodków oraz ich rodziców, to dwie różne ścieżki. Ale proszę nam wierzyć, że łączą się ze sobą niejednokrotnie!

Zacznijmy od początku. W 2015 roku urodził się Staś – synek Justyny (współzałożycielki marki). Ten moment zapoczątkował serie wydarzeń, których finałem było powstanie Medbest.

Po pierwsze, pojawił się problem z karmieniem piersią. Całe szczęście miałyśmy się do kogo zwrócić, znałyśmy bowiem wspaniałe położne. Otrzymana z ich strony pomoc uświadomiła nam, że prawdopodobnie Justyna nie jest jedyną matką, która marzy i potrzebuje opieki w znanym, bezpiecznym miejscu czyli we własnym domu. Nie zawsze bowiem łatwe jest poszukiwanie specjalistycznej przychodni stacjonarnej i wyjazd do takowej z wysoką temperaturą i noworodkiem, który potrzebuje być blisko mamy. Właśnie wtedy pomyślałyśmy, że jest potrzeba opieki nad kobietą w ciąży i połogu, w środowisku domowym. Powstał pomysł, aby zebrać doświadczony, profesjonalny zespół, zakupić torby medyczne i odpowiednio je zaopatrzyć. Pomysł na „część medyczną” Medbestu zaczął kiełkować w naszych głowach!

Jednocześnie Justyna otrzymała w prezencie otulacz dla Stasia. Miał mu pomóc wyciszyć się i zasnąć. Pokazałyśmy ten otulacz położnym i fizjoterapeutom. Nie byli zachwyceni. Produkt ten nie spełniał wymagań dotyczących rozwoju fizjologicznego noworodka (m. in. rozwój stawów biodrowych) i za bardzo krępował Stasia. Wspólnie postanowiliśmy go tak zmodyfikować, aby spełniał swoje zadanie, a jednocześnie nie przeszkadzał w rozwoju dziecka. Otulacz Medbest był naszym pierwszym produktem, który zgłosiłyśmy do Urzędu Patentowego. Postanowiłyśmy projektować wspólnie z naszymi położnymi kolejne produkty. Są to akcesoria nowe, innowacyjne lub po prostu niedostępne na naszym rynku, które ułatwiają życie rodzicom.

Co państwa wyróżnia na rynku? Jakie innowacyjne rozwiązania oferujecie?

Bez chwili zastanowienia odpowiadamy: Medbest wyróżnia doświadczony, profesjonalny i zgrany zespół medyczny! On jest naszą siłą napędową! Większość z nas doskonale zna radości i troski macierzyństwa i ojcostwa, ale impulsem do działania stały się dla nas inne dzieci: te, którym pomogliśmy przyjść na świat i zadomowić się na nim w pierwszych miesiącach życia. Nasze własne, rodzicielskie doświadczenia wzbogaciliśmy o praktykę zawodową, znajomość tysięcy różnych niemowląt i ich rodziców!

Naszym celem jest upowszechnianie wiedzy z zakresu medycyny ogólnej, psychologii rozwojowej, fizjologii noworodka i położnictwa oraz wprowadzanie na rynek innowacyjnych produktów, które zwiększą komfort i poczucie bezpieczeństwa rodziców w pierwszych miesiącach życia ich dziecka. Jednocześnie wspomagając jego rozwój. Wszystko za pomocą praktycznych rozwiązań, takich jak m.in. wspomniany otulacz ułatwiający niemowlęciu spokojny sen, koszulki do kangurowania noworodków, przyspieszające ich rozwój lub powrót do zdrowia czy koszule do porodu, które mają na celu zapewnienie intymności podczas porodu (również w trakcie wykonywania badania USG, KTG czy znieczulenia zewnątrzoponowego).

Wspaniałym produktem jest również trójwarstwowy ręcznik dla wcześniaków, noworodków i maluszków z atopowym zapaleniem skóry, który wykonany jest z materiału absorbującego wodę, w większym stopniu niż bawełna. Dzięki temu nie ma potrzeby pocierania delikatnej skóry niemowlęcia. Ręcznik dosłownie pochłania wodę! To wspaniałe ułatwienie dla wszystkich rodziców, którzy ze względu na wcześniactwo czy chorobę dziecka, muszą ze szczególną uwagą oraz delikatnością wykonywać wszelkie zabiegi pielęgnacyjne, zaraz po kąpieli.

Czy zauważają Państwo kształtujące się trendy w branży dziecięcej? Co najlepiej się sprzedaje?

Obserwując naszych klientów, ale również rozmawiając z naszymi pacjentkami – młodymi mamami – widzimy, ze polskie marki są coraz bardziej doceniane, a ich produkty coraz częściej kupowane. Posiadając własną szwalnię w Warszawie (to nasza kolejna działalność) mamy kontrolę nad każdym etapem produkcji. To przekłada się na jakość szycia oraz wykonania danego produktu, co oczywiście zauważają nasi klienci. Do produkcji wykorzystujemy certyfikowane, tkane w Polsce materiały. Ze względu na czas epidemii ludzie coraz bardziej zaczęli zwracać uwagę na polskie, rodzime produkty właśnie ze względu na jakość wykonania i być może również ze względu na wsparcie krajowych producentów. I to jest wspaniałe!

Obecnie zauważamy, że niezmiennie najlepiej sprzedają się produkty zaprojektowane przez nasz zespół medyczny, czyli koszulki do kangurowania, koszule do porodu, koszule do karmienia, wspomniany ręcznik oraz niekrępujący otulacz. Niedawno zaprojektowałyśmy nową serię produktów pod nazwą La Natura, która jest wykonana techniką mereżki (technika haftu ażurowego) i już widzimy, że to był wspaniały pomysł. Można skompletować piękną i oryginalna wyprawkę dla dziecka (od śpioszków, półśpioszków, poprzez rampersy, bluzy „kimono” oraz czapeczki). Wszystko w szerokiej gamie rozmiarów (56-92 cm) oraz czterech wersjach kolorystycznych inspirowanych naturą.

Część medyczna Medbest jest również organizatorem ogólnopolskiej kampanii Rodzice Kangury i akcji Szpital Przyjazny Kangurom. Proszę powiedzieć coś więcej na ten temat.

Zacznijmy od tego, że kampania oraz akcja całkowicie skradły nasze serca! Ich powstanie zostało zainicjowane tak naprawdę przez kobiety w ciąży oraz ich partnerów, z którymi miałyśmy możliwość rozmawiać na temat kangurowania przed porodem. Kiedy opowiadałyśmy o zaletach kangurowania, budowani więzi, relacji oraz bliskości z dzieckiem zauważyłyśmy, że część rodziców nie ma pojęcia o czym mówimy, a niektórzy wręcz mówili nam, że nigdy nie słyszeli o kangurowaniu. Wydawało nam się to na początku niemożliwe, a jednak okazało się prawdą i to pomimo przychylnego kangurowaniu prawa w Polsce.

Dodatkowo odnalazłyśmy raport NIK ogłoszony w lipcu 2016 roku, który to został opracowany na podstawie przeprowadzonych ankiet wśród kobiet po porodzie. Wynikało z niego, że tylko 11% ankietowanych matek potwierdziło, że ich kontakt „skóra do skóry” trwał 2 godziny lub dłużej. Aż 63% rodzących kobiet określiło, że ich pierwszy kontakt z dzieckiem wynosił mniej niż 30 minut. Częste były też przypadki, gdy kontakt potraktowano bardzo symbolicznie, dając matce dziecko „do potrzymania” na całe …5 minut!

Tak więc w 2017 roku w Światowy Dzień Kangurowania ogłosiłyśmy rozpoczęcie działania kampanii i akcji. Udało nam się zaprosić do współpracy wspaniałych specjalistów/ekspertów oraz Szpital Specjalistyczny im. Św. Rodziny w Warszawie, w którym to zaczęliśmy przeprowadzać systematyczne warsztaty dla kobiet w ciąży oraz ich partnerów. Eksperci kampanii postanowili również przyznawać tytuł Szpitala Przyjaznego Kangurom tym placówkom, które umożliwiają matkom dwugodzinny kontakt „skóra do skóry” po porodzie naturalnym. Jeśli poród odbywa się poprzez cięcie cesarskie, ojciec dziecka ma zagwarantowaną możliwość kangurowania maleństwa. To on może wziąć dziecko zaraz po porodzie i kangurować je do chwili, gdy zostaną zakończone wszelkie zabiegi chirurgiczne, minie działanie znieczulenia i matka będzie mogła przejąć noworodka.

 

Z punktu widzenia maleństwa, spoczywanie na szerokiej męskiej piersi jest równie zdrowe. Tak samo słyszy bicie serca rodzica, czuje jego oddech i temperaturę ciała. Tak samo uspokaja się i szybciej przestaje płakać. I taką samą ma szansę na kolonizowanie swojej skóry rodzicielską florą bakteryjną – co zwłaszcza w przypadku porodu rozwiązanego cesarskim cięciem ma bardzo duże znaczenie. Dla ojca jest to wspaniałe doświadczenie. Natychmiast przełamuje jego lęk przed pierwszym kontaktem z dzieckiem, budzi opiekuńczość i czułość oraz mocno rzutuje na późniejszą relację.

Obecnie, ze względu na trwającą epidemię, kangurowanie przez ojców w szpitalu jest mocno ograniczone. Staramy się zatem wspierać i edukować rodziców, aby nadrabiać zaległości zaraz po powrocie do domu. Procedura kontaktu „skóra do skóry” jest bowiem wyjątkowa, niesie za sobą same korzyści dla dziecka i rodzica.  Należy ją kontynuować po wyjściu ze szpitala.

Dzięki kampanii i akcji poczułyśmy bardzo silną potrzebę edukacji, wsparcia i bycia blisko rodziców. Daje nam to nie tylko ogromną satysfakcję, ale również widzimy, że jest taka potrzeba. Nasz cały zespół medyczny bardzo chętnie dzieli się swoją merytoryczną wiedzą oraz doświadczeniem.

Rozmawiała: Joanna Łuczkowska - Szcześniak

Polecamy także:

Niebanalny i stylowy basic dla najmłodszych - rozmowa z marką COODO

Opublikowane przez: Joanna Łuczkowska
x
Zapisz się do newslettera