X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Kryzys firmy Walt Disney - wyniki finansowe w czasach koronawirusa

18 Sie 2020
źródło: www.wirtualnemedia.pl

W trzecim kwartale obecnego roku fiskalnego The Walt Disney Company zanotował przychody w wysokości ponad 11,7 mld dolarów. Oznacza to spadek rok do roku o 42 procent. Koncern miał kwartalną stratę netto przekraczającą 4,7 mld dolarów, najgorzej wypadł segment parków rozrywki Disneya zamkniętych w dobie koronawirusa. Jednocześnie liczba użytkowników serwisu Disney+ wzrosła do 57,5 mln.

W pierwszym kwartale 2020 r. Walt Disney Co. odnotował przychody na poziomie 18,01 mld dolarów i zysk na akcję w wysokości 60 centów. Konsensus analityków z Wall Street zakładał przychody na poziomie 17,8 mld dolarów przychodów i 89 centów zysku na akcje.

W ujęciu kwartalnym najgorszy wynik w ekosystemie Disneya zanotował segment parków rozrywki prowadzonych przez koncern. Ograniczyły one mocno działalność w związku z pandemią koronawirusa. Ich przychody w trzecim kwartale zmniejszyły się o 85 proc. do kwoty 983 mln dol., zaś strata operacyjna osiągnęła 1,960 mld dol. Wyhamowanie w obszarze parków jest też widoczne w ciągu 9 miesięcy. W trzecim kwartale o 55 proc. zmalały przychody Disneya związane z produkcją filmową (wzrost o 3 proc. w ciągu 9 miesięcy). Segment ten przyniósł też spadek kwartalnych przychodów o 16 proc.

W raportowanym kwartale Disney wykazał stratę netto w wysokości 4,718 mld dol., podczas gdy rok wcześniej zysk netto osiągnął poziom 1,430 mld dol. Z kolei w ciągu ostatnich 9 miesięcy Disney odnotował stratę w kwocie 2,122 mld dol. Rok wcześniej zysk wynosił 9,648 mld dol.

W związku ze słabymi wynikami, Disney zawiesił wypłatę dywidendy za pierwsze półrocze roku obrotowego (październik 2019-wrzesień 2020). Pozwoli to zaoszczędzić firmie ponad 1,5 mld dolarów. Po raz ostatni Disney nie wypłacił dywidendy ponad 40 lat temu.

W sprawozdaniu finansowym Disney podał, że uruchomiony przez niego jesienią 2019 r. serwis VoD Disney+ miał na koniec lipca br. 57,5 mln użytkowników. Z kolei należąca do Disneya platforma sportowa ESPN+ zwiększyła rok do roku liczbę odbiorców o ponad 100 proc. osiągając 8,5 mln użytkowników. O 27 proc. zwiększyła się także grupa internautów korzystających z należącego do Disneya serwisu Hulu – teraz wynosi ona 35,5 mln.

Wskaźnik ARPU (średni miesięczny przychód generowany przez jednego użytkownika) w wypadku Disney+ wyniósł w trzecim kwartale 4,62 dol. W wypadku ESPN+ wskaźnik ten zmniejszył się o 22 proc. ARPU serwisu Hulu zmalał o 10 proc. w odniesieniu do użytkowników oferty SVoD oraz wzrósł o 17 proc. w wypadku pakietu obejmującego SVoD.

– Choć pandemia miała wielki wpływ na finanse naszych przedsięwzięć, jesteśmy pewni, że przetrwamy i odzyskamy silną pozycję. Disney wielokrotnie udowodnił, że jest wyjątkowo odporny, wzmocniony przez jakość naszych opowieści i przywiązanie konsumentów do naszych marek. Mamy przecież niezwykłą reakcję ludzi na Disney+ od czasu jego wprowadzenia na rynek w listopadzie 2019 roku – powiedział Bob Chapek, dyrektor generalny The Walt Disney Company.

Polecamy także:

Raport dotyczący przychodów rynku zabawek na lata 2019-2025 - kto będzie największym "graczem"?
Opublikowane przez: Joanna Łuczkowska
x
Zapisz się do newslettera