X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Meble wspomagające rozwój dziecka innowacją na rynku branży dziecięcej

31 Sie 2020
źródło: www.propertydesign.pl

Stonowane, wyszukane, modne – stylistyka mebli dziecięcych coraz pewniejszym krokiem podąża za wnętrzarskimi trendami. Ich producenci skutecznie udowadniają, że pokoje dzieci nie muszą razić jaskrawością kolorów, wymyślnymi formami czy ozdobami przeniesionymi jeden do jednego z komercyjnych produkcji filmowych. Producenci zaczynają tworzyć również meble, wychodzące na przeciw potrzebom dzieci niewidomych i niedowidzących. Pomysłodawczynią takich jest Katarzyna Kozłowska.

Marka Ilusi tworzy meble dla dzieci równie stylowe co te, które tworzy się z myślą o ich rodzicach. I to nie jedyny ich atut. Minimalistyczny design zyskuje nowy wymiar dzięki sensorycznym frontom, które pozwalają najmłodszym użytkownikom obcować z nimi nie tylko za sprawą zmysłu wzroku, ale też dotyku.

Dzieci poznają świat na tysiąc sposobów, wykorzystując do tego wszystkie swoje zmysły. Dlaczego nie pomóc im w tym, projektując meble, które nie tylko dostarczają bodźców wzrokowych, ale też dotykowych? Meble Ilusi obok funkcji użytkowej w ramach przechowywania oraz estetyki ponadczasowego designu, starają się wzbudzić ciekawość użytkowników innowacyjną przestrzenną formą frontów. Dzięki temu dzieci mogą czerpać doznania na wielu płaszczyznach: poczuć różnicę faktur, trójwymiarowość elementów, obserwować załamujące się światło. Dzięki sensoryce odkrywają mebel na nowo, wchodząc z nim w reakcję na różnych poziomach. Wszystkie ręcznie szlifowane detale mebli Senso Kids wykonane są precyzyjnie z wykorzystaniem naturalnych materiałów przyjaznych dzieciom i środowisku. Dodatkowym atutem jest fakt, że marka stawia na polskich projektantów, a wszystkie jej produkty wytwarzane są z rodzimych surowców.

W kolekcji Senso Kids nie mogło oczywiście zabraknąć głównego bohatera, czyli dziecięcej wyobraźni. Podwójną szafę i komodę zdobią uproszczone w formie misiowe pyszczki. Na pojedynczej szafie usadowiły się aż dwa niedźwiadki: duży i mały. To, co łączy te i inne meble z kolekcji dziecięcej, to kontrastowa kolorystyka bieli i czerni oraz sensoryczny front minimalistycznej formy. Trójwymiarowość motywu zachęca do bezpośredniego obcowania z obiektem, wspomagając tym samym rozwój najmłodszych użytkowników.

Obok najbardziej popularnej kolekcji Teddy z misiem w roli głównej, Ilusi oferuje także inne motywy. W serii Hedgehog obejmującej komody spotkamy jeże, które ze swej kłującej natury są niezmierzonym źródłem doznań sensorycznych. Obok przyjemnych w dotyku igiełek nie sposób przejść obojętnie. I o to chodzi! Jest też okrąglutka sowa – kolekcja Owl – na pojedynczej komódce; minimalistyczny ryjek świnki – Piggy – na jej podwójnym odpowiedniku oraz rozłożysty motyl – Butterfly – który przysiadł na serii komód z półkami i szufladami. A gdyby tego było mało, niebawem kolekcja powiększy się o nowe elementy – łóżka i stoliki, które dopełnią zestawy.

Ta gromada to świetni nauczyciele wartościowego wzornictwa, a aspekt edukacyjny szczególnie wyraźny jest w ostatniej z serii – Numbers. To szafa, która sprzyja nauce liczenia. Od jednego do dziesięciu kropek umieszczonych na froncie – oraz dwie komody przedstawiające liczby w języku Braille’a.

Pozostałe serie także występują w wersji z napisami nazw zwierząt wytłoczonych pismem dla niewidomych i niedowidzących. Założycielka Ilusi, Katarzyna Kozłowska, chce wychodzić naprzeciw szczególnym potrzebom małych użytkowników. Świadczy to o też wyjątkowej spójności filozofii marki, która udowadnia, że dzieci zasługują na wszystko, co najlepsze. Także najlepszy design.

Opracowanie i wdrożenie strategii marketingowej oraz kierunku rozwoju marki, powstało we współpracy z firmą doradztwa biznesowego Designum. Stworzyła ona również identyfikację wizualną projektu.

Polecamy także:

Pokój dziecięcy w stylu skandynawskim - hit?

Opublikowane przez: Joanna Łuczkowska
x
Zapisz się do newslettera