X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Skuteczna sprzedaż to odpowiedni content!

08 maja 2020
foto: Unsplash

Branża dziecięca uznawana jest za najszybszą rozwijającą się dziedzinę biznesu. Co robić, aby sprzedaż była skuteczna, skoro pojawia się coraz więcej podobnych produktów? Jak pozyskać klienta? Jak go zatrzymać?

Na samym początku musisz zdać sobie sprawę, że w branży dziecięcej „sprzedaje” się nieco inaczej. Klienci kupujący rzeczy, ubrania, zabawki dla swoich dzieci, kierują się zupełnie innymi impulsami, niż przy zakupie innych produktów.

Certyfikat

Twój klient oczekuje, że produkt dla jego dziecka będzie bezpieczny. Dlatego też szuka produktu, który posiada odpowiedni certyfikat bezpieczeństwa lub informację o tym, że sprzedawane rzeczy są sprawdzone. Ważna jest także dla niego informacja dotycząca ewentualnych alergenów, zaleceń, zastrzeżeń. W tej branży musisz być specjalistą, aby klient zaufał Ci, że to co kupuje jest bezpieczne dla jego dziecka. W sprzedaży ważna jest konkretna informacja. Dlatego chętnie sprzedają się także produkty, które mają dokładne opisane zastosowanie, parametry i funkcje.

Edukacja

Skup się na edukacji klienta. Pamiętaj, że w Twoim sklepie może pojawić się młody rodzic, który kompletnie nie ma pojęcia na temat rzeczy dla dzieci. Prowadząc sklep internetowy lub profil sklepu stacjonarnego na Facebooku, koniecznie skup się na edukacji klientów. Sprzedajesz wózki? Opisz w poście jak ważny jest odpowiednio dobrany wózek do wagi i wzrostu dziecka. A może jesteś właścicielem sklepu z fotelikami? Możesz opisać jak ważne jest bezpieczeństwo dzieci w samochodzie. Posiadasz akcesoria dla niemowlaków? Stwórz poradnik związany z pielęgnacją niemowląt. Nie musisz być specjalistą od pediatrii. W wielu przypadkach możesz wykorzystać wiedzę z sieci, skorzystać z czyjejś pomocy lub powołać się na niezależne źródła. Jeśli jesteś dystrybutorem jakiejś marki, na pewno możesz wykorzystać jej materiały promocyjne. Wiele marek parentingowych prowadzi również bloga.

Inspiracja

Pokaż, że produkty w Twoim sklepie można wykorzystać w wieloraki sposób. Sprzedajesz ubrania? Układaj je w swoim sklepie w odpowiednie propozycje i zestawy. Pokaż, że to body dziecięce można wykorzystać w kilkunastu stylizacjach. A ze złożonych klocków może powstać pudełko na zabawki. Szukaj inspiracji i bądź kreatywny.

Autorytet

Bardzo ważną kwestią w tym wątku jest Internet. Młode mamy czytają opinie na Google, przeglądają hasztagi na Instagramie lub serfują po Facebooku. Zadowolenie klienta zwiększa możliwość pozyskania innego. Wykorzystaj to w swoim sklepie. Sprzedajesz bambusowe ręczniki? Nie ważne jakiej są marki. Sprawdź, czy przypadkiem Ania Lewandowska nie mówiła ostatnio o babusie jako bezpiecznym, antyalergicznym materiale na ubranka dla niemowlaków. Jeśli tak powołaj się na nią w swoim poście na Facebooku. Napisz, że nawet Ania Lewandowska zauważa, że bambus jest bezpieczny dla skóry dziecka. Szukaj w sieci takich informacji. Klienci podążają za celebrytkami, znanymi mamami oraz opiniami, które znajdą w sieci.

W branży dziecięcej musisz ciągle być na bieżąco. Rozglądaj się za innowacjami, wdrażaj nowe rozwiązania, pomyśl o „przeniesieniu” biznesu do Internetu. Pamiętaj, że w tych czasach musisz istnieć w sieci.

autor tekstu: Daria Kania-Baran

Polecamy także:

8 najdroższych zabawek świata

Opublikowane przez: Joanna Łuczkowska
x
Zapisz się do newslettera