X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Szanse i możliwości na rozwój e-sklepu - artykuł eksperta

29 Paź 2020

Dla właścicieli e-sklepów jest to najlepszy moment i szansa, by móc rozwinąć skrzydła biznesu. Klient pragnący nabyć produkt jest zdecydowany na jego znalezienie. Dlatego czas wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. A jakie one są obecnie? Co możemy zrobić, by stosunkowo małym nakładem kosztów sprostać tym oczekiwaniom?

Po pierwsze – klient oczekuje dobrych form dostawy, chciałby mieć możliwość odbioru paczki w stosownym dla niego (a nie kuriera, czy listonosza) czasie. Dlatego w e-sklepie powinny znaleźć się formy wysyłki, umożliwiające odbiór przesyłki bez uganiania się za kurierem. Umowę stosunkowo łatwo podpisać i już po kilku dniach, możemy oferować tę formę wysyłki.

Po drugie – klient oczekuje ekspresowej dostawy, niejednokrotnie „na już”. Jeśli działamy w dużym mieście i możliwe jest dowiezienie produktów – zaoferujmy klientowi taką formę wysyłki. Niejednokrotnie są oni skłonni dopłacić do wysyłki, byle produktem móc się cieszyć, jeszcze tego samego dnia. Dla innych miast, zaoferujmy dostawę ekspresową, na wieczór, na 9 czy 12 rano.

Po trzecie – darmowa dostawa. Jest to dodatek, o którym spory odsetek e-sklepów zapomina, a może nie chce pamiętać. Jednak jest to rozwiązanie działające w dwóch wymiarach na korzyść sklepu. Po pierwsze – zwiększa wartość koszyka (bowiem jeśli do darmowej dostawy brakuje np. 50 zł, a kosztuje ona 20 zł, to klient woli nabyć produkt za tę brakującą kwotę, niż wydać 20 zł na dostawę). A po drugie – przy porównywaniu warunków dostawy różnych sklepów z tym produktem, klient z reguły wybierze ten, który oferuje darmową wysyłkę.

Po czwarte – formy płatności. Dość powszechnymi metodami są wpłata na konto oraz odbiór za pobraniem, jednak klienci coraz częściej korzystają z form bezgotówkowych. Wykorzystują karty kredytowe, dlatego dajmy im możliwość zapłaty również tym środkiem płatniczym.

Po piąte – bardzo częstym błędem jest brak informacji na sklepie, u kogo właściwie klient dokonuje zakupu. Zapominamy o podaniu danych kontaktowych, danych rejestrowych firmy. Jest to dość duży błąd, kosztujący nas utratę zaufania w oczach klienta.

Po szóste – każdy sklep działający online musi umożliwiać zwrot zakupionego towaru. Jednak nadal zdarzają się sklepy, które klienta o tym nie informują. Dlatego w stopce, najlepiej w zakładce „wysyłka i zwroty”, bądź „zwrot towaru”, wpiszmy jasne informacje dotyczące tego, w jaki sposób, w ciągu ilu dni, na jaki adres (i na czyj koszt) należy przesłać zwracany towar. Jest to zmiana bardzo kosmetyczna, jednak jej brak również skutkuje utratą zaufania do sklepu.

Po siódme – wiarygodność. Zadbajmy o opinie, które naszemu sklepowi, a także produktom, mogą wystawić zadowoleni klienci. Sklep bez opinii nie będzie budził zaufania w oczach nowego klienta. Jeśli klienci nie są skorzy do wystawienia takich opinii, zmotywujmy ich – przyznając np. jednorazowy rabat, czy oferując darmową wysyłkę kolejnego zamówienia.

Po ósme – zaopatrzmy nasz sklep w certyfikat SSL. Jest to certyfikat chroniący dane kupujących. Bez tego certyfikatu dane te nie są bezpieczne, a co więcej obecnie wyszukiwarki internetowe blokują strony z adresami bez „zielonej kłódki” i oznaczają takie witryny jako niebezpieczne.

Większość z aspektów omówionych powyżej jest możliwa do wprowadzenia „od ręki”, dlatego szkoda tracić czasu. Warto wdrożyć te rozwiązania jak najszybciej. W nadchodzących tygodniach mogą okazać się sporą przewagą konkurencyjną na coraz szybciej rozwijającym się rynku e-commerce.

***

Artykuł eksperta:
Agata Wojcik

Informatyk ekonomiczny z ponad 14 letnim stażem. W 2009 r. ukończyła studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej. Specjalizuje się w marketingu internetowym. Od ponad 9 lat pozycjonuje strony internetowe.

Pomaga biznesom małym i dużym zaistnieć w wyszukiwarce, a co za tym idzie – docierać do coraz większej liczby ich klientów.

Posiada 3 firmy – 2 w Wielkiej Brytanii oraz 1 w Polsce. Pierwsza powstała w 2014 roku.

Nabyte doświadczenie zawodowe doskonale wykorzystuje w firmach klientów, jak również w swoich biznesach.

Kobieta dobrze zorganizowana, która wie co chce osiągnąć w życiu. Wyznacza sobie ambitne cele, do których potem skutecznie zmierza. Stale podnosi swoje kwalifikacje, dba o rozwój osobisty. Wolny czas poświęca na czytanie książek, prace w ogrodzie i słuchanie muzyki. Uwielbia uszczęśliwiać ludzi. Prywatnie żona i mama 3 dzieci.

 

Polecamy także:

Sklep w czasach koronawirusa - artykuł eksperta

Opublikowane przez: Joanna Łuczkowska
x
Zapisz się do newslettera