X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

TikTok - czy warto prowadzić firmowy profil?

16 Paź 2020

Historia TikTok’a sięga 2016 roku. Aplikacja powstała w Chinach, a jego twórcą jest firma ByteDance. W 2017 aplikację wykupił główny konkurent musica.ly. Od tamtej pory TikTok odnotował ogromny wzrost w Polsce i na świecie. Dziś prawie każdy zna tą aplikację. Jak podają statystyki w 2019 roku została pobrana więcej razy niż Facebook i Instagram oraz WhatsApp razem (wszystkie aplikacje należą do Facebook’a). W Polsce z TikTok’a korzysta ponad 2,5 miliona osób.

To aplikacja umożliwiająca stworzenie krótkich filmików (do 1min). Użytkownicy parodiują znane stand’upy, komedie, ale także dzielą się swoim talentem, prowadzą krótkie vlogi.

O tym czy warto korzystać z TikToka porozmawialiśmy z Managerką jednej z Sal Zabaw Fikołki w Wołominie - Iwoną Ositek.

Wiem, że aktywnie prowadzicie swoje konto na TikToku. Jak do tego doszło?

Pomysł zrodził się w mojej głowie w okresie lockdownu. Często takie niestandardowe działania wynikają ze zmian na rynku - tych nikt się nie spodziewał. Nic tak nie zabija biznesu jak rutyna, dlatego my (zespół Fikołków zarówno w Centrali i we wszystkich naszych Salach) już wtedy szukaliśmy nietuzinkowych rozwiązań. Wiedzieliśmy, że ponieważ standardowa aktywność została mocno ograniczona - ludzie “przeniosą się do online’u”. Stąd stworzyliśmy produkty takie jak: “Urodziny On-line”, kanał na YT: FikoTV oraz TikTok. Większość zamkniętych firm, która przetrwała ten okres musiała odpowiedzieć na potrzeby rynku, ale także nie pozwolić o sobie zapomnieć.

Czemu akurat taka forma reklamy?

W okresie zamknięcia sama zainstalowałam sobie TikToka i przeglądałam filmiki. W tamtym czasie na topie było nagrywanie pod kabarety, stand - upy oraz dołączanie do tanecznych challangy. Po pewnym czasie zauważyłam, że możemy zadziałać wizerunkowo i wykorzystać tą formę promocji. Stworzyłam kilka pomysłów, które spodobały się reszcie. W taki sposób działamy do dziś.

Mówisz o wizerunku, a czy zauważyłaś inne korzyści działania na TikToku?

Kiedyś usłyszałam ciekawe zdanie: ”Najbardziej popularne portale społecznościowe nie zawsze muszą być najlepsze. Podstawowa zasada przy budowaniu wizerunku marki w social mediach brzmi: bywać tam, gdzie bywa nasza grupa docelowa”. Naszym core targetem są dzieci, a także ich rodzice. Jak poświęcimy trochę czasu zobaczymy, że aktualnie z TikToka korzysta każdy: dzieci, młodzież, dorośli. Coraz częściej też osoby starsze! To niesamowite, że tiktokmania zawładnęła ludźmi w każdym wieku! Prosta forma wyrażenia własnej osoby to teraz to co pomaga pokazać TikTok. To nie są piękne, wyretuszowane zdjęcia na Instagramie - na TikToku ludzie są sobą.

Jakich rad udzieliłabyś dla osób chcących założyć profil firmowy?

Osoby, które na co dzień nie korzystają z TikToka nie zrozumieją tego jak on działa. Tu trzeba “wbić się” w trendy, odpowiednią muzykę i to co jest na topie. My staramy się bawić i pokazywać jacy jesteśmy: weseli, z dystansem; chcemy się uśmiechać i tą radością zarażać wszystkich dookoła :) Naszym największym sukcesem jest film, który zdobył ponad 100tys wyświetleń. Ważne jest, że nie zapłaciliśmy nigdy za żadną reklamę, aby poprawić docieralność do odbiorców. Po prostu jesteśmy sobą.

Świetnie! W takim razie mocno trzymam za Was kciuki oraz za Wasz kanał na TT.

Polecamy także:

Opiekunka na wagę złota - raport polskiego rynku niań

Opublikowane przez: Joanna Łuczkowska
x
Zapisz się do newslettera