X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

W czym tkwi sekret sukcesu G3?

05 cze 2020

G3 to jeden z największych w Polsce wydawców i dystrybutorów gier, puzzli i łamigłówek. Od trzech lat silnie rozwija segment gier dla dzieci. Dostarcza swoje produkty do dużych salonów takich jak Empik. W czym tkwi fenomen tej firmy? O G3 mieliśmy przyjemność porozmawiać z Tomaszem Bąkiem - wiceprezesem zarządu G3 Sp. z o.o. sp. kom.

Jesteście Państwo jednym z największych w Polsce wydawców i dystrybutorów gier, puzzli i łamigłówek. W czym tkwi sekret sukcesu G3?

Przez 16 lat działalności wiemy jedno – najważniejsza jest wiara w sukces, ciężka praca i konsekwencja w działaniu. O sile firmy zawsze stanowią ludzie. Oddany zespół, na który zawsze można liczyć jest wartością bezcenną. Od początku działalności staramy się tak kierować firmą, żeby droga od „pracownika do prezesa” była jak najkrótsza, a elastyczność i szybkość podejmowania decyzji nigdy nie przegrały z pseudo korporacyjnym ładem i bezwładnością charakterystyczną dla molochów.

W czym tkwi sekret sukcesu G3?

Tomasz Bąk - wiceprezes zarządu G3 Sp. z o.o. sp. kom.

Jakie produkty cieszą się popularnością w 2020 roku?

Hitów w naszej ofercie jest cała masa. Cieszy nas, że niezmiernie dużą popularnością cieszą się gry starsze jak „Sabotażysta”, „Rój” czy ciągle rozwijana seria „Czarnych historii”. Jednocześnie gry nowe, które wprowadziliśmy w końcówce zeszłego roku zdobyły ogromne uznanie graczy i doczekały się kilku dodruków. „Szarlatani z Pasikurowic”, „Karczma pod pękatym kuflem”, „Łowcy potworów” czy przebojowe „Rzuć na tacę” to niewątpliwe top-sellery przełomu 2019/2020. Obok gier na uwagę zasługują puzzle, szczególnie z serii Premium, które są cenione ze względu na wyjątkową jakość wykonania i które po ułożeniu można bezpiecznie podnieść i przenieść w docelowe miejsce (na przykład nakleić na ścianę!), czy też puzzle z serii Wasgij firmy Jumbo w których… nie układamy tego co jest na obrazku.

W czym tkwi sekret sukcesu G3?

Czy koronawirus wstrzymał dystrybucję?

Nie. Covid-19 nie wstrzymał dystrybucji. Ludzie zamknięci w domach, niemal całkowicie odizolowani od świata zewnętrznego są wprost złaknieni rozrywki i czegoś, czym mogliby wypełnić czas. Zdecydowanie jednak zmienił się sposób dystrybucji na korzyść on-line’u. Sprzedaż internetowa można powiedzieć, że całkowicie (wobec zamknięcia sklepów stacjonarnych) wyparła off-line. Spodziewamy się, że koronawirus przyspieszył jedynie tylko to, co i tak było nieuniknione. Osoby, które dotąd nie robiły zakupów przez Internet, teraz przymuszone sytuacją dostrzegą plusy takich zakupów i po rozwianiu pierwszych obaw znacznie częściej będą korzystały z tej możliwości zakupów na odległość.

Odczuli Państwo kryzys?

Oczywiście, że tak. Całkowite załamanie sprzedaży stacjonarnej w tym zakupów hurtowych na pewno oddziałuje negatywnie. To co cieszy, to szybkie zasypywanie tej luki poprzez sprzedaż sklepów internetowych. Oczywiście odpowiedź na pytanie czy uda się tę wyrwę całkowicie zasypać pozostaje cały czas otwarta. Czas to pokaże.

Czy może Pan/Pani zdradzić w jakich sklepach znajdziemy produkty dystrybuowane przez G3?

W tej chwili głównym źródłem pozostaje oczywiście Internet i sklepy, które prowadzą w nim sprzedaż. Centra handlowe powoli wracają do „życia”, ale ten proces trochę potrwa. Cieszy nas, że duże sieci jak Empik, czy hurtownie zaczynają pomału wracać do aktywności i złożyły już pierwsze zamówienia.

Jedna z Państwa kier "KLASK" otrzymała tytuł "Zabawka roku 2019". Jaką misję macie Państwo jako firma? Na jakim segmencie skupiacie się najbardziej?

Gry, w tym gry planszowe, karciane i puzzle, to przede wszystkim rozrywka. Przy naszych produktach ludzie mają się dobrze bawić. I Klask jest tego znakomitym przykładem. Dostarczanie rozrywki na najwyższym poziomie to sedno naszej pracy. Zawarliśmy to w naszym logo: G3 – Radość grania. Chcemy, żeby ludzie czerpali radość grając w nasze gry, czy układając nasze puzzle. I tak się faktycznie dzieje. Osoby w każdym wieku od dziecka po seniorów czerpią radość obcując z naszymi produktami, a to oczywiście jest powodem naszej dumy i paliwem, które każdego dnia pcha nas do dalszej pracy.

W czym tkwi sekret sukcesu G3?

Dziękuję za rozmowę!

Rozmawiała: Daria Kania-Baran

***

Polecamy także:

Baby Merc, jako czołowy producent wózków dziecięcych w Polsce

Opublikowane przez: Joanna Łuczkowska
x
Zapisz się do newslettera